torsdag den 1. oktober 2009

Velkommen efterår.

I dag har jeg sagt velkommen til efteråret...
Der er blevet tændt for varmen og strømper og sokker er fundet frem..
Koldt og meget blæsende har det været, kastanjerne må slippe træets grene i blæsevejret og æblerne dumper ned på græsset og ligger som røde prikker på det grønne græs..

Jeg strikker et sjal i efterårets gyldne og brune farver, i mens jeg er til Galla i Operaen.....
Alle de kendte og kongelige glider over skærmen, og mine masker glider fra den ene pind til den anden.

Suppen står og snurre på komfuret til Søren kommer hjem her ved 21 tiden...

Ja ja.. Jeg er klar til efteråret...
Kom bare and.


9 kommentarer:

Janne sagde ...

kære Mette, Jeg er hjemme igen efter 4 hektiske uger i sol og varme. indrømmer jeg har svært ved at finde efterårs glæden frem. Jeg synes her er koldt og væmmeligt. Men for pokker jeg er glad for at være hjemme igen.Hvilken suppe har du overrasket Søren med ? Kram Janne

MissMuffin sagde ...

Her har jeg også gjort efterårsklar og der er blevet tændt for varmen og vinterjakken er kommet på, for jeg synes der er mega koldt:)
Suppe hører sig også til den kolde tid, jeg elsker suppe...
Knus

Annette sagde ...

Kære Mette, hvilket dejligt tæppe du viser os, skønne efterårsfarver. Ja, hernede er der også blevet åbnet for varmen nu, jeg har dog ikke fundet sokkerne/vanterne frem endnu, men det varer nok ikke mange dage før det er nødvendigt. Hav en rigtig god dag.

Unknown sagde ...

Sikke en dejlig efterårsstemning :-)

Irene sagde ...

Hyggelig lyder din efterårs hilsen:-) Som altid rart at læse med på din blog, ha' en rigtig dejlig weekend.
Knus Irene

May Anna sagde ...

Kære Mette Lykke
Hvor er du flittig med pindene,og får lavet mange smukke ting.
Endnu er det kun på badeværelset der er varme på, men mon ikke jeg skal åbne for alt i dag. Det kan tydelig mærkes det er blevet køligere

En god weekend til dig

Knus fra pige på den STORE Ø

Conny sagde ...

Mette du har da rigtig beredt dig til efteråret.Jeg synes også efteråret er rigtig hyggelig tid.
Kan du have en god weekend

Mette Lykke sagde ...

Velkommen hjem til lille Danmark, Kære Janne.. Jeg har savnet dig.

Muffin.
Vinter frakken må vente lidt endnu, men stor tøjer og varme sjaler er hevet frem fra skabets mørke.

Annette.
Du er jo lidt længere syd på en mig.. Så du kan nok strække det lidt.

Tak Miri.

Tak for de søde ord Irene, og god weekend til dig..

Manna.
Strikke pindende er det enste der været i aktivitet her.. Ellers står det stille.

Conny.
Vi skal nyde al den tid vi har..
Og efterår er en dejlig tid..

Madame sagde ...

Sikke nogle dejlig farver, du strikker i! Ja, vi kan vist lige så godt vænne os til, at det efterår, og gøre det rigtig hyggeligt ;O)