søndag den 15. februar 2009

Traditionen tro.


I de sidste fire år har vi mødtes i februar til "ande" gilde med vores venner fra sejlklubben...
Traditionen opstod efter vi havde været til årlige andespil i Motorbåds klubben, og været så heldige at vinde flere ænder. Så vidt jeg husker havde Søren og jeg vundet 3. Vi havde ingen fryser, da vi boede på Ternen den gang, så de måtte i pleje rundt om hos vennerne..
Vi var et par stykker der blev enige om at de præmie ænder skulle vi spise samme. Dem som ikke vandt noget skulle bidrage med hjemmelavet æblekage....
Og en tradition var skabt...
I går var det så Søren og jeg der kom med æblekagen, vi havde jo ikke deltaget i andespillet.
For øvrigt var der ingen der havde vundet noget, og deltagelsen havde vist også været lidt tynd, med and skulle vi have.
Det var en vældig hyggelig aften, med dejlig andesteg, flæskesteg, brunekartofler, rødkål og rødkåls salat...
Der var fællessang, pakkeleg, latter og varme i selskab med vores aller godeste venner...

4 kommentarer:

Madame sagde ...

Sikke en dejlig tradition I har med jeres venner ;-)

Anonym sagde ...

Det er dog utroligt som du kan få mig til at se på min (vores) by med turistøjne. Og tak for sidst! Dejlig aften i "andeklubben".

Conny sagde ...

Traditioner er en god ting og det lyder som i har haft, en rigtig en dejlig aften

Anonym sagde ...

Ja jeg syntes jo at de brune kartofler var helt fantastiske.