søndag den 7. december 2008

Lav sol over Ommel.

Solen står lavt på himmelen, allerede ved 14 tiden.. Man skal være lidt rask til at komme af sted på denne årstid. Ved ommelhoved er der den skønneste udsigt, over mod Langeland.

Det er nemt at stå og falde i staver over udsigten, og bare lade tankerne flyve.....

Buster ligner, Simba på konge klippen... Vi har jo hver vores kongeriger..


Jeg tænker på en tekst fra en Gnags sang.. Lav sol over Århus...Jeg kan ikke huske hele teksten, men noget af den lyder... Gid ingen må blive så alene, at ingen opdager det..



Det er skønt at sidde på bænken og mærke varmen fra solen i ansigtet, imens vi drikker te, med sukker og mørk rom....

1 kommentar:

Mette sagde ...

Uha da, hvor har jeg tilbragt mange somre derude, hvor kragerne ender... Da jeg var barn cyklede vi den lange vej fra Kragnæs til Ommelshoved og badede. Der var den bedste badestrand med badebro og det hele... Det har ændret sig siden, sandet har det jo med at flytte sig... Det er længe siden jeg har været der, men flotte billeder der vækker mange minder...
Måske jeg skulle kigge forbi derude på hovedet næste gang jeg er på de kanter..