onsdag den 23. november 2011

Jeg anbefaler.


Jeg har set dette dokumentar program før, men jeg skal se det igen.
Det rørte mig dybt og det spøger i tankerne.
Det bekræfter mig i at krig ikke giver mening, og giver indblik i hvor mange mange familier der må leve med en sorg som er svær at bære.

Se det hvis du har mulighed for det..

Fredag den 25 nov. 13.05. DR2
Sektion 60 på Arlington kirkegård.

Bevægende amerikansk dokumentarprogram fra 2008
Det er blevet kaldt 'det sørgeligste sted i USA', men også det helligste og mest ærefulde.
Arlington National Cemetery er en militær kirkegård, som huser faldne fra alle USA's krige siden borgerkrigen.
I et stilfærdigt hjørne ligger sektion 60, hvor alle faldne fra krigene i Irak og Afghanistan har ret til at blive begravet.
Familier og venner kommer her for at sørge over deres faldne kære, ære og mindes dem og finde trøst og fællesskab med andre, der har lidt det samme ubærlige tab.

1 kommentar:

KirstenK sagde ...

Krig giver ingen mening, og det giver ingen mening, at vore unge sætter livet på spil i en kamp der skal vindes med helt andre midler...