torsdag den 6. maj 2010

Sukker der ikke feder.

Sukker der ikke feder, det lyder for godt til at være sandt.. Specielt når man er en kæmpe sukker gris som mig.

Stevia planten blade har i flere tusinde år, været brugt som sødemiddel, den indeholder et kaloriefrit sødemiddel som søde 300 gange mere end sukker..

Jeg håber den bliver en stor busk som jeg kan spise af hele sommeren,og der står skrevet sort på hvidt at den kan også bruge som sukker i kaffen, og det er jo endnu en dårlig vane som jeg har taget til mig..

Jeg er faktisk ret skarp til hurtigt at få tillagt mig ny dårlige vaner.

6 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Kære Mette
Den plante har jeg aldrig hørt om, nu er jeg ikke så vild med sukker, med mindre, at jeg drikker cappucino, så måske er det en ide med sådan en plante:)
Knus
Vibeke

mette b sagde ...

Jeg kender heller ikke den plante. Hvordan bruger man den? Måske sådan en skulle få lov at bo hos mig...

God dag til dig

Conny sagde ...

Det lyde da som en spændende plante,som jeg aldrig har hørt om.Det er da godt den er kaloriefri.

Lavendel sagde ...

Jeg har haft den flere gange, men har ikke rigtigt fået udnyttet den...den er ikke vinterfast, men jeg har da en ny i år igen. Stevia kan købes tørret /pulveriseret. Jeg synes smagen er MEGET sød...spændt på at høre, hvad du mener.

marianne sagde ...

Kan ikke lade være med at grine lidt for jeg får et billede af at du sidder og spiser af planten som en kanin:)

Irene sagde ...

Vi har netop også købt en Stevia-plante, og læst forskelligt om den. Netop fordi den er så sød, skulle et enkelt blad kunne dæmpe sukkertrangen - hvis du har hang til kager og slik. Man bruger den som sødemiddel i stedet for sukker f.eks. i den juice, jeg hver dag laver. Et enkelt lille blad om dagen skulle være nok