torsdag den 4. marts 2010

Helt rent.

Ranvita La Cour skriver sin bog Elsk dit hjem.

Et rent hjem giver følelsen af support, flow, kærlighed og tryghed..
Ubevist mærker vi " at der bliver taget sig af os". Når vi sidder i
et snavset og og rodet hjem, får vi en konstant og snigende fornemmelse af det
modsatte, en følelse af modgang og ensomhed og af at skulle klare alting
selv.
Hjemmet skal ikke være steril -bare rent. Et snavset hjem vil have en tung
stillestående energi, mens et steril hjem vil være livløst og upersonlig.
Et rent hjem vil vibrere af kærlighed, frihed og rummelighed..

Her er der blevet gjort rent til den store guldmedalje og det er bare så dejligt at få muget de tunge tanker ud, og starte på en frisk..

Egentlig kan jeg godt lide at gøre rent, og jeg bliver så glad af det... Men det er bare så svært at komme i gang..

Du kan læse mere om Ranvita på hendes blog.. Der er mange spændene indput omkring det at have et hjem, man kan lide at være i..

Og bogen Elsk dit hjem, fungere som en opslags bog, og jeg lover dig du bliver ikke færdig med at læse i den.

4 kommentarer:

mette b sagde ...

Dejligt tip, jeg vil kigge på. Jeg har også været i gang. Ikke så meget, men jeg har da både ordnet soveværelse og badeværelse, så jeg er faktisk lidt stolt - energien har været god i dag :)
Og det er rigtigt, at man føler sig bedre tilpas, når der er rent :)

God aften til dig!

Mette Lykke sagde ...

Hej Mette.
Min energi har også været god, der er noget i luften.

Jeannette Mariae sagde ...

Jeg er nok et af de få mennesker i verden, der v i r k e l i g kan lide at gøre rent herhjemme. Det er en hyggelig proces.

Hvad jeg mindre bryder mig om, er at pudse vinduer. Det overlader jeg helst til Lars.

Tak for tipset med bogen. Den må jeg da låne på biblioteket.

Ha´ en rigtig dejlig aften på Ærø ;-)

Pi Andrea sagde ...

Jeg har også den bog liggende frit tilgængeligt på mit sofabord...og jeg finder den også MEGET inspirerende... :o)
Knuss