lørdag den 13. februar 2010

Hjem til Holger.



Når klokken er 9.00 sidder Søren og jeg på færgen, godt på vej hjem til vores fødeby..

Vi er begge født og opvokset i Helsingør, vi er født på samme fødeklinik, dog ikke samme dag og år..

Vi skal hjem og kigge til Holger...
Holger Danske som sidder på Kronborg i de dybe mørke kasematter, og våger over det danske land..

Men vi skal også til fest, med vennerne fra Helsingør sejlklub... Det bliver som altid dejligt at gense dem, vi skal spille bingo banko og spise and.. En tradition vi har..

Jeg glæder mig til køre turen derover, glæder mig til jeg rammer Hestensbakke og kan se ud over Helsingør, udover Øresund til Helsingborg... Her er jeg født, herfra min verden går.

14 kommentarer:

MollyMy sagde ...

Kan godt forstå du glæder dig. Den følelse når du kommer til bakken og kan kigge ud over din føde by kan jeg nikke genkende til. Det der sug i maven af forventning og glæde. Skønt.
Ønsker jer en rigtig god tur.
Kram Birthe

MissMuffin sagde ...

He en rigtig skøn tur:)

Lene Megan sagde ...

God morgen
Hvor dejligt. Det er altid noget helt specielt at komme hjem.
Håber det bliver en hyggelig weekend!

Charlotte Illum Larsen sagde ...

Vi passer på Ærø så længe Mette og Søren - pas i nu bare godt på hinanden. Knus fra Søby

Anonym sagde ...

Kære Mette... jeg håber af hjertet i får en dejlig tur i fødebyen, sig til Holger han skal fortsætte med at passe på os og vi er glade for han sover så godt.
Glæder mig til at høre nærmere.
Mange tanker herfra KH Annette Ina

Septemberliv sagde ...

Rigtig god tur her over til Nordsjælland!

Knus Kari

Mig sagde ...

Rigtig god tur.

Fruen og jeg holder meget af Helsingør, bare turen derop langs strandvejen, er noget hyggeligt for os.

Vi tog faktisk derop, den dag vi blev gift, gik og hyggede. Drak varm kakao hos den gode bager...

Hyggehygge
Marianne

Lavendel sagde ...

En rigtig god tur....dejligt at komme hjem, så I skal ikke spille andespil? kram

mette b sagde ...

Så er I godt på vej nu. Hav en rigtig skøn weekend.

KH Mette

lene linde sagde ...

Rigtig god tur og hils Holger, når I finder ham....

mette b sagde ...

Kære du, jeg har tagget dig til en lille leg, jeg håber du vil være med til. Fandt på det, mens jeg jeg nu huserer under dynen i dag.

Klem fra mette

Tina Liel sagde ...

Nej hvor herligt at I er fra samme by. Nyd turen og hils Holger ;-) Han er på min liste over hvad jeg skal se næste gang jeg kommer til DK. En dansk pige der har boet hernede er flyttet til Helsingør så jeg kan slå to fluer med et smæk. God weekend. KNUS♥

Annette sagde ...

Skønt at komme "hjem" i vanlige omgivelser. Hils Holger fra mig.

Madame sagde ...

Jeg håber, I har haft en skøn weekend i Helsingør :-)