tirsdag den 6. oktober 2009

Morgenstund.

Jeg står næsten altid tidligt op, ikke af fri vilje med fordi jeg sover meget uroligt og vågner mange gange om natten...Et meget almindeligt symtom for mennesker med post traumatisk stress syndrom....

Så jeg står tidligt op, fordi jeg ikke orker at sove mere..

I denne tid hvor solen står op omkring kl 7, sidder jeg i stuens bedste stol og venter på den titter ind af vinduerne, og byder dagen velkommen....
Det er en vidunderlig fredfyldt stund at sidde der og jeg vil kalde tiden "nydningen" ligesom Bamse...

I dag fik jeg strikket en rulle kant på mit løvfalds sjal, og ja... ligesom alle jer andre, syet et par hvid kryds på de røde flag..


14 kommentarer:

Madame sagde ...

Sikke et dejligt billede af 'nydningen' med solen på væggen!

Jeg kender også til at vågne mange gange om natten - det er bare så irriterende.

Dejlig dag til dig nede på det smukke Ærø ;O)

Unknown sagde ...

At byde dagen velkommen. Det er at få det bedste ud af den tidlige morgen. Jeg synes søvnen bliver bedre med tiden .
Knus

Lavendel sagde ...

knus fra mig - smukt foto

Tina kristine sagde ...

elsker sådan nogle billeder som dette... bliver bare så varm indeni :0)

Annette sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Annette sagde ...

Vi prøver lige en gang til ☺
Mette, hvor er det et smukt billede du viser os, det oser af hygge og et sted der er rart at være.
I morges opgav jeg at rode rundt i sengen - uden at kunne sove længere - kl. 05:34 og selv om det er frygteligt irriterende, så har jeg fået udrettet en masse ting.
Hav en rigtig god dag.

mette b sagde ...

Sikke et dejligt billede af din nydning.
Det er lige før det kunne være et motiv malet af Anna Ancher.

Anette sagde ...

Det er frygteligt irriterende at ligge og vende og dreje sig - det kender jeg også en smule til. Det lyder nu så hyggeligt at sidde i stuen imens solen står op. Det gjorde jeg i 5 uger sidste år og igen i år efter mine fodoperationer. Hvor er det fantastisk så flot en solopgang kan være. Og stilheden er skøn. God aften til dig. Knus

Pernille på 1. sagde ...

Det er dog den smukkeste "nydning" jeg har set længe, så gør det ikke noget at man ikke kan sove længe

Knus

Karen Klarbæk sagde ...

Jeg tror jeg vil indføre lidt mere nydning i tilværelsen. Kommer desværre altid i seng efter midnat, og skal op kl. 5.15 for at møde på arbejde kl.7.00....så om natten SOVER jeg...uafbrudt.
Men morgen nydning lyder dejligt.
Og i sådan et smukt lys.
Jeg er i forvejen vild med Ærø. Vil gerne snart dertil igen.
God nydning i morgen. Og lav du bare rigeligt med hvide "kors".

Karen

Conny sagde ...

Et rigtig skøn billede der oser af hygge.
Kan du have en god aften

Lene sagde ...

Som Karen er jge også i gang kl. 7 og vækkeuret ringer kl. 5, måske skulle jeg indføre 5 minutter med et lys tændt og ro til at tænke på ingenting :-)Tak for inspirationen

Mette Lykke sagde ...

Mange gane tak for jeres søde kommentare..

I ønskes en dejlig Nydning, på jeres aller bedste sted.

Laura sagde ...

Åh hvor dejligt, sådan at nyde morgenen og byde den velkommen.
Tidligt om morgenen når alt er helt friskt og nyt. Smukt, vi nyder også vore morgener.
Mange hilsener til dig Mette, fra Laura :-))