tirsdag den 1. september 2009

Morgenfrue..

Morgenfruen.. ja det er mig, jeg er stået op kl.04.30 i dag.
Dag kan jeg vel dårligt kalde det det er bulder ravende mørket..

Det har den fordel at jeg kan gå ud og se solopgangen... Og jeg kan sidde med en kop kaffe og planlægge en lang god dag, i det dejligste sommervejr ,som er lovet..
Og jeg vil glæde mig til ,at op af formiddagen har jeg et hjem der er støvsuget og fint. I går fik jeg taget friske blomster ind til kurve og vaser, det er jo rent guld lige at kunne gå ud i haven og plukke blomster... Uha det er skønt.

I dag er det den første dag i september, jeg holder meget af september, lyset er fantastisk og luften er klar.. Og majsen er væk inden den er omme.


Lyn og torden i september varsler julen hvid.

12 kommentarer:

Irene sagde ...

Det var vældig tidligt at stå op, men du har ret - så får man noget ud af dagen:-) Jeg har også planlagt at gøre rent og så ud i haven for at nyde - den måske sidste - sommerdag.

Janne sagde ...

Kære Mette,en Stille morgen, med solopgang, blomster og en kop kaffe er ren Duracel. Jeg stod op kl 6 og spiset frugt og græsk yougurt med Liv inden hun skulle til eksamen. Jeg rejser jo idag kl 13, 4 uger i garenteret sol og 25-30 grader, hav det godt på Næsset jeg kommer ned og ser yil dig når jeg er hjemme igen.

Miss Midtjylland sagde ...

Hold da op du har været tidligt ude af fjerene. Men det er så fedt når man gør det. Der er bare en helt speciel stemning på det tidspunkt af dagen - eller natten? Dte er lidt ligesom at have motorvejen for sig selv - bare i meget lavere gear. Og så synes jeg også at man får nogle lidt tungere tanker - det er på den tid af døgnet taknemmeligheden vokser frem - ihvert fald hos mig :-) Hav en rigtig god dag!

Unknown sagde ...

Sikke en energi !
Din dag tagner til at blive både smuk og lang :-)

MissMuffin sagde ...

Jeg elsker også bar de stille og tidlige morgener hvor der selv inde i byen er ro..
Der er plads til at vågne og planlægge og til en morgentur med Emma..

Annette sagde ...

Det må jeg sige 4:30, det er godtnok tidligt, men jeg forstår dig godt. En stille morgen med en smuk solopgang, det giver meget energi og for mig en stor lykkefølelse. Hav en rigtig god første September.

Lavendel sagde ...

Hav en god dag Mette - du fortjener det.

Mette Lykke sagde ...

Tak alle sammen.
Nu er kl.9.00 og jeg er næsten færdig med rengøringen, det er herligt, solen skinner og septembers himmel er så blå..

Pernille på 1. sagde ...

Kære Mette så tror jeg at vi får hvid jul for der er allerede lovet torden her i weekenden.
Din morgen lyder helt skøn, der er så dejligt derovre hos dig på Ærø

Knus

Conny sagde ...

Solopgangen vil gerne se men op kl04-30 tro jeg aldrig jeg kommer, jeg er ikke morgenkvinde.

Anette sagde ...

Det er først på dagen du står op Mette ;) Jeg var oppe kl. 6 i dag og sikke en smuk morgen. Knus

Madame sagde ...

Det er tidligt du er på færde med kost og spand ;-) Din energi må meget gerne smitte lidt af på mig - jeg skal tage mig gevaldigt sammen, når jeg skal gøre rent :)