torsdag den 23. juli 2009

Tur Retur.

Tur retur til Als med færgen Øen..

I går vi på Als og aflever den gule båd. Vi kunne lige så godt få en dag ud af det, og det fik vi..

Færgen fra Søby til Mormark er en gammel dame.. Men den er meget hyggelig og fra en svundne tid.




Søren syntes vi skulle provianterer lidt her i helvedes forgård...


Det er ikke lige mig, men jeg fik da købt 4 nye fluesmækkere, og et par flasker til kl. 5 drinks..
På vej hjem fik jeg øje på et stort plantecenter og det var lige mig...
Jeg fik købt lavendler og en Hawaii blomst som kan stå ude hele året... Dagen var reddet..
Søren er i sin anden ferie uge, og han bliver mere og mere nærværende for hver dag der går.... Og jeg elsker det..

I dag får vi gæster fra fødebyen... Svendsen & Co kommer i eftermiddag, og der er lige et par ting som skal ordnets først, men Søren er her til at tilbyde hjælp med sine stærke arme, og jeg elsker det.

11 kommentarer:

Unknown sagde ...

Kan godt huske at det tog mindst en uges ferie , før man var tilstede og rigtig kunne holde ferie.

Madame sagde ...

Det lyder så dejligt at Søren er kommet ned i feriegear ;O) En ferie bør være mindst tre uger - en til at vænne sig at have ferie, en til at nyde og en til at vænne sig til tanken om at skulle på job igen :-)

Det var dejligt at læse om jeres dag! Og plantecentret lyder fortryllende dejligt!

Olines sagde ...

Det er lidt tankevækkende, at der skal en uges ferie til inden man er helt tilstede ikk? Jeg kan godt huske de år hvor det har været sådan, uha.
Håber i får en dejlig dag med gæsterne.

Mette Lykke sagde ...

Miri. Jeg kender det også.. Alt for godt..

Madame.. Søren har brugt en uge på at falde ned.. Og han har heldigvis 3-4 uger.

Oline. Det burde arbejdsgiveren betale ekstra ha ha..
Jeg tror jeg vil være ferie og fest minister..

Conny sagde ...

Jeg troede ikke man kunne få en Hawaii blomst, der kunne stå ude hele året.Det er da godt Søren er ved at være nærværende,men jeg synes da godt nok hårdt, han han skal bruge uge på det.Håber i rigtig får hygget med gæsterne.
knus her fra.

Far og Winnie sagde ...

Til lykke, det var godt det lykkedes at få solgt hurtigreseren. Jeg har prøvet at være i dette supermarked, jeg kunne heller ikke komme hurtig nok ud der fra.
Det lyder spændende med besøget på planteskolen, men har du ikke glemt at købe en sommerfuglebusk ?
fortsat god ferie.

Anette sagde ...

Håber i får en fin dag med jeres gæster.En planteskole - det er altså også et sted jeg kan stor-shoppe hvis jeg fik lov :P God dag.

May Anna sagde ...

Hm, Hawaiiblomst, som kan stå ude hele året - undrer mig ligesom Conny.
Det skulle vel aldrig være en Hawaii-busk - også kaldet Syrisk Rose?
Dejlige billeder du fabrikerer.
Er der et navn på Pigen/skulpturen?
En god dag til dig
Spørge Jørgens Søster

Pernille på 1. sagde ...

Det lyder dejligt med den tur. det er altid hyggeligt at sejle.

De der indkøbscentre er heller ikke mig, men plantecenteret det lyder dejligt.


Hawaiiblomst der er helårlig ? hmm den syntes jeg ikke at jeg har hørt om :)

Knus

Mette Lykke sagde ...

Conny. Jeg tor Du og Manna har ret. det er en syrisk rose..

Far og Winnie. Øv nej de havde ingen sommerfuglebusk. Hvis.. havde den været med hjem.. Smiler..

Anette. Ja det var herligt med en tur i plantecentret.

Manne. I har helt ret du og Conny. Godt jeg har jer...
Jeg ved ikke hvad fiskerpigen hedder, men vi kan kalde hende Mormark Jørgine..Griner.

Pernille. Nej for det er noget sludder, det er en syrisk rose.. Ja at lære at leve..

Charlotte Illum Larsen sagde ...

i nyder jeres ferie sammen - jeg kan mærke det helt til Søby... vi ses snart kan jeg mærke... knus til dig din dejlige veninde..