lørdag den 4. juli 2009

Høst..

Jeg har høstet mine spande med kartofler, det var en lille ydmyg høst, men jeg er sikker på at de de kartofler er det pureste guld.. Jeg var lidt træt af at se på dem, og jeg har planer om at så dild og karse i de to spande...
Søren har købt en stor pose pottejord til mig, den bedste gave jeg kunne få, i dag altså..

I brugsen i dag købte jeg dette fluenet til 40 kr.. Jeg har syet små sifon blomster og perler på..
Det er godt med en sådan bakke når der skal spises i haven..
Nettet sidder på bakken og kan foldes tilbage og vupti ,mamse uden flue besøg..
Vi skal have let aftensmad i dag, Søren har sagt han ikke er sulten og det er en sjælden begivenhed.. Men lidt blomkål og røget kylling skal nu nok finde vej til hans mave..

7 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ummm røget kylling ! Jeg må altså prøve det der med kartofler i en spand til næste år .
Ja, vi have elskere bliver glade for de underligste ting; Jord og komøg :-)

Madame sagde ...

Dit fluenet er meget, meget smukt! Og sådan en let middagsret er lige noget man kan klare her i tropevarmen.

Ha' en dejlig aften :D

Mette Lykke sagde ...

Hej Miri
Jeg er spændt på at smage den slagteren har selv røget den..
Hi hi ja jord og møj kan vi lide.

Hej Madame.
Det glæder mig du kan lide fluenettet.
Vi skal have blomkål til med kapers og sød sennep rørt op i skyr og A38

May Anna sagde ...

Uhm! røget kylling, det er guf - og dressingen dertil lyder lækker.
Fluenettet er blevet fint, men det gør jo alt, som du piller ved.
God aften søde Ærøpige

perletossen sagde ...

Jeg vil helt sikkert også prøve at lave kartofler i en spand næste år. Håber de smagte fantastisk.
Men gør det ikke altid det, når det er af egen avl.
Knus

Mette Lykke sagde ...

Hej Manna.
Jeg havde været lidt for rundhåndet med sennepen i dressingen.. Det er bedst med sød sennep..

Hej Perle.
Jeg har lidt svært ved at skrive hej tosse.. Derfor denne forkortelse, som også er svær i forhold til den betydning ordet har fået..
Du skal prøve spande kartoflerne, de står så grønt og fint, og pynter inden sommerblomsterne kommer..

Hanne K's verden sagde ...

Var kartoflerne gode?
Det første år vi havde kolonihave stod vi som to nybagte forældre og gloede på de lyse knolde, som dukkede op af jorden, når spaden blev stukket op... Og de smagte som intet andet!!! Så jeg håber, at jeres var lige så gode.
Knus Hanne