onsdag den 17. juni 2009

Morgenturen.

Det er ved at være et stykke tid siden. At I har været med ude på en morgentur.....

Selvom det ikke er så varmt i dag, så pyt det er sommer, alt står i fuldt flor, bare tæer i tøflerne og bukser smøget op til knæet...

Turen går ned over majsmarken til vandet, hen over strandengen til vores lille havn. Det er Sankt Hans bålet du kan se til højre...


Det er liv ude på bugten, og campister på natur teltpladsen, ved Skomagerbroen..
Buster og Sofus er meget overrasket over at der er mennesker der..
Hyggeligt er det, og vi får en lille sludder om livet og kærligheden til øen..


Vi går hjemad igennem Fredsskoven, hvor lyset er smukt når det rammer jorden igennem de store graner..


Det sidste stykke er der kornmarker og kig til vandet..
Lærken flyver lavt over markerene, og jeg kan ikke nære mig for at gå og synge " Jeg ved en lærke rede".
Og jeg kan mærke glæden bobler i mit sind..
God dag til jer alle.

9 kommentarer:

Unknown sagde ...

Tak fordi jeg måtte komme med ud at gå morgentur med dig :-)

Vibeke sagde ...

Ja sikke en dejlig tur, jeg kunne ligefrem høre, at du gik og sang:)
Knus
Vibeke

Madame sagde ...

Det var en meget dejlig morgentur sammen med dig - tak for dejligt følgeskab og for at vise os din smukke ø :-)

Mette Lykke sagde ...

Kære Miri..
Tak fordi du ville med. :-)

Kære Vibeke.
Godt du kunne lide turen..
Håber det lyder bedre i dine øer end i virkeligheden.:-))

Kære Madame.
Du er altid vekommen til at gøre følgeskab, dejligt at have dig med. ;-)

Conny sagde ...

Skønne ord og billeder og en tilfreds kvinde fra ærø, skøn læsning
Knus til dig

Lene sagde ...

og så fik jeg lidt morgenstemning fra Ærø, tak, du bor et dejligt sted :-)

Mette Lykke sagde ...

Tak Conny..
Jeg kan jo kun blive glad i låget af sådan en morgentur.

Lene, jeg sætter stor pris på det, og nyder hver et skridt..:-)

Pernille på 1. sagde ...

Det var dejligt at komme med på morgentur, det er nogle smukke billeder fra din Ø.
Så et indslag om noget Maskeparade i går, er det noget du skal deltage i ?.
Knus

Mette Lykke sagde ...

Pernille, jeg så det desværre ikke, jeg er begyndt først at tænde fjersynet kl.21. Jeg vil gerne nyde de lyse aftner, men det er svært, at bryde vaner...