tirsdag den 2. juni 2009

Hyldeblomster..

Hyldeblomster i pandekagedej med marineret jordbær og vanilleis...

Det er en rigtig himmerigs mundfuld...
Jordbærene har jeg skyllet og skåret ud i skiver, drysset dem med rørsukker og tilsat 2tsk fulde
crema di balsamica... de står og trækker imens der plukkes hyldeblomst skærme.
Pandekage dejen laves af
2dl mel
2 æg
½ dl mælk
1spsk flormelis
1 tsk salt.
Skærmen dyppes i dejen og steges i olie..
Hold i stilken når du steger dem i olien til de er brune og sprøde..

14 kommentarer:

MissMuffin sagde ...

UHM!! Det lyder bar lækkert!!
Steger du dem så bar enkelvis i en grydefuld varm olie?

Irene sagde ...

uhmmmmmmmmm...lækkert...

Mette Lykke sagde ...

Ja en hyldeblomst skærm af gangen..
Du skal prøve det, det smager bare SÅ godt, men det er ikke mange dage om året, vi har fornøjelsen.
Jeg plejer at lave det til midsommer men i år må hylden være tidligt på den.

Sifka sagde ...

Hvad? Er der allerede hyldeblomster. Ih altså, det går næsten for hurtigt.

Det ser lækkert ud, og underlig nok har jeg endnu ikke smagt det!

Vivi Aggergaard sagde ...

mums...er der bare at sige.. det er ligesom at "spise sommer"... og smager himmelsk...

Susanne sagde ...

Mums, hvor ser det lækkert ud!;-)

Pernille på 1. sagde ...

Uhm det ser bare lækkert ud. Vi har lige snakket om at vi skal ud og plyndre et hegn her i weekenden, jeg pljer altid at lave saft

Madame sagde ...

Det lyder utroligt lækkert - det har jeg aldrig prøvet at lave. Tak for en god idé ;o)

Anette sagde ...

Det lyder rigtig lækkert. Det kunen jeg godt tænke mig at smage :-) God onsdag.

Anonym sagde ...

Hej Mette ! Det er da en ny opskrift, der var en gang hvor vi havde en fondu grude på bordet med smeltet chokolade, hvor vi dyppe de hyldeblomsterne i, eller er det så længe siden, at jeg husker forkert ?
Håber du gemmer lidt til Søren, for du har vel ikke tænkt dig, at sidde og smovse alene.
Det ser dejligt ud, velbekommen.
hilsen Far og Winnie

Samtal från min trädgård sagde ...

det lyder godt nok dejligt. Jeg må lige en tur i haven for at se, om vores er på vej. Man bliver jo helt sulten!

Hanne K's verden sagde ...

Uhm, uhm, uhmmmmmmmmmmmm - det ser bare skønt ud.
Jeg har faktisk aldrig smagt det, men tit ønsket mig at smage det.
Det bør jeg vist snart få gjort noget ved.
Knus Hanne

Mette Lykke sagde ...

Kære Alle.
Prøv det før det er for sent..

Søren var hjemme og fik hvad han kunne have i maven. :-)

Lene sagde ...

uhm jeg har prøvet det på en FDFlejr lavet på bål :-)