søndag den 21. juni 2009

Farvel til Skibet.

Vores motorbåd er blevet tømt for vores ejendele, på fredag sejler den til Hals til sin nye ejer..

Det var helt uden vemod, jeg tog afsked med den... Vi har været ude og sejle i den ca. 4 gange på et år, og det er alt for lidt for sådan et skib... Den skal bruges til lange ferier og weekend ture, men vi har ikke haft lyst, siden vi er flyttet her til Ærø...
Det bliver godt ikke at have dårlig samvittighed over at den ligger der nede i Marstal havn, helt alene...
Nu er bilen helt fyldt op med ting og sager fra båden, det er utroligt hvor meget der har været ombord, i efteråret kørte vi også et læs hjem...

Det er med en god mavefornemmelse, at Skibet nu er klar til skabe sejlglæde i Hals.


11 kommentarer:

Pernille på 1. sagde ...

Ja Mette Lykke jeg vil give dig ret i at 4 gange på et år det er ikke meget sejlads, og som du skriver så slipper i for den dårlige samvittighed.
Kan I have en dejlig søndag
Knus

Sifka sagde ...

Tillykke med lettelsen og den gode samvittighed. God søndag på Ærø:)

Mette Lykke sagde ...

Pernille. Ja det er ski alt for lidt, til at have det skib liggende..
God søndag i Odense..

Tak Sifka og i lige måde.

Vibeke sagde ...

Kære Mette Lykke
4 gange er ikke meget, men jeg kan nu godt forstå, at det ikke er blevet til mere, efter alle dine billeder at dømme, bor I jo pragtfuld, og hvad i alverden skal man så sejle på længere ferier for, dejligt at I fik den solgt, i stedet for at den ligger og bliver ødelagt.
Knus
Vibeke

Unknown sagde ...

Dejligt , den har fundet en ny ejer. Nu behøver I jo ikke at sejle ud i naturen..I bor jo lige midt i den :-)

MissMuffin sagde ...

Hvis jeg boede på Ærø, så tror jeg heller ikke jeg ville få sejlet ret meget- selvom sejlture er pragtfulde!
Hvad hedder båden?
Vi svinger med jævne mellemrum forbi Hals, især i sommeren, så vil jeg kigge efter den:)

Anette sagde ...

Nej 4 gange på et år er ikke meget - men i bor så fantastisk ser det ud til at det ville jeg også hellere nyde. I har også en lille båd ikke? Rigtig god søndag.

Mette Lykke sagde ...

Vibeke.
Nej det er jo lige det.. Vi har vand på alle sider, og jeg er træt af at sejle.. Jeg har lagt til, og er blevet landkrabbe.. Hi Hi.

Miri. Det er jo lige det.
Jeg har sejlet det jeg skal..

Muffin. Den hedder Skibet, men den skulle døbes om, og Søren begyndte at skrabe navnet af, så nu står der Ib bagpå, jeg tror der står Helsingør på den hvis ikke står der kastrup. Det er en Amarglass 32 fod. Du må hilse hvis du møder den..

Anette. ja vi har en lille jolle, til små smut ture og skovture..

Madame sagde ...

Jeg siger held og lykke til jeres smukke skib. Jeg kan godt forstå, I har valgt at sælge det - for det kan nok udnyttes meget bedre af mennesker, der har mere tid.

Rigtig god søndag til dig :O)

Conny sagde ...

Det er da synd den ikke bliver brugt, så er det da bedre sælge og få den dårlige samvittighed væk.
Ønsker dig en god aften på Ærø

Miss Midtjylland sagde ...

iiih... hvor er det pudsigt, at den skal til hals . det er jo lige i vores naboby. Vi er tit dernede på havnen, for min mand elsker at se de store både i Limfjorden på vej ind mod Aalborg.Den vil jeg da kigge efter :-)