lørdag den 9. maj 2009

Når det lykkes....

" Noget der ligner" er færdigt, vasket på skåne uld i maskinen og hænger nu og tørre i den lette vind...
Jeg syntes det er lykkes...

Den mindste af rhordendrunen står så fint, med sin sarte lyserøde farve...

Jeg har lagt en kartoffel i hver af de to gamle zink spande, mest for sjov og til pynt, måske det
lige bliver til en gang ny opgravet kartofler fra egen avl. Det er lykkes at få dem til at komme op af jorden.

Mine baby fløjels blomster er kommet ud og sove til middag i det dejlige vejr...
Jeg er så stolt af at det er lykkes for mig at få dem fra frø til de her små livskraftige planter..

14 kommentarer:

Anette sagde ...

Hvor ser det flot ud dit sjal ;) det er fantastisk med planter for mange skal skal man ikke gøre det helt vilde for at de langsomt vokser sig større. Skønne billeder.

Sifka sagde ...

Det ser da fint ud, og tanken om selv at få gang i pindene, strejfer mig. Igen;)

MissMuffin sagde ...

Sjov ide med kartoflerne i spande, måske jeg også skal prøve det hvis vi får en kolonihave...

Vibeke sagde ...

Det ser også ud for mig, at det lykkedes, og det er flot!
Dejligt med egen avl,- kartofler i spand, er faktisk ikke så dumt, man kan lægge dem i forskellig højde, så du kan have to - tre kartofler i hver spand, har jeg set et sted.
Knus
VIbeke

Olines sagde ...

Det er skønt som det spirer alle steder!
Hvor ser dit sjal lækkert ud, det passer lige til en kølig aften på terrassen:)

Conny sagde ...

Hvor er det blevet flot dit sjal
Det bliver skøn når du kan sætte tænderne ejne kartofler,skal du have flæsk og persille sovs?
Husk at få dine baby ind til natten
En god weekend til dig

May Anna sagde ...

Hej Mette Lykke
Som det da gror hos dig,lykken er når det lykkes. Jeg har frø af ærteblomster og landløber fra sidste år, men har ikke tid at nusse med det i år. Elsker at følge frøet fra det puttes i jorden, titter frem og endelig bliver det, som det skal være.
Sjalet er blevet fint og smukt.
God weekend til dig

Mette sagde ...

Wauw hvor er det smukt og det ligner bestemt noget.... Jeg løb tør for alpaka i går og nåede ikke rundt uldgården efter nye forsyninger i dag.. Mangler den anden side og kanten rundt... Efter det syn kan jeg næsten ikke vente med at komme videre.. Flot arbejde.

Mette Lykke sagde ...

Tak Anette.
Jeg syntes det er så sjov at se det heke gro og spire.

Sifka.. Det er et herligt stikketøj at sidde og nørkle med.
Så gør det bare!

Muffin. Ja jeg faldt også for ideen, og dekorativt tror jeg det bliver.

Vibeke. Tak skal du have..
Jeg lagde 3 kartofler i hver spand, for at være sikker på der kom noget op.. I den ene kom der to, men jeg hev den ene op, jeg syntes der var for lidt plads. Jeg må prøve den metode du beskriver næste år.

Oline. Det skam allerede været i brug i aften.

Conny. Tak .
Ja jeg glæder mig til at smage kartofler af egen avl. He He jeg tror jeg skal have en kryddersild og koldt smør til dem.

Manna, tak. jeg har også ærteblomster der skal i jorden, en af dagene, jeg har læst de skal ligge i vand et døgns tid, kan det passe ?

Mette. jeg kan godt forstå det kribler for at komme i gang.. Det tager laaanngg tid at strikke borten, men det er hyggeligt..
Glæder mig til at se dit sjal.

Madame sagde ...

Hvor er det flot, at du selv har drevet stedmoderplanter frem fra frø - det har jeg aldrig prøvet! Har de stået i drivhus eller inde i huset?

Dit sjal er utroligt smukt!
Ha' en dejlig solskinssøndag :-)

Mette Lykke sagde ...

Kære Madame.
De har stået i vindues karmen, og vokset sig store.

Charlotte Illum Larsen sagde ...

Og som det klædte dine skuldre det smukke sjal

Pernille på 1. sagde ...

Der er da lige kommet en klemme i der :)

Hvor er det bare flot dit sjal.
Dejlige billeder af dine blomster, du må da efterhånden have rigtig mange i din have.
God dag

Mette Lykke sagde ...

Tak Charlotte.. Du må strikke et magen til så vi kan sidde og prinse os i noget der ligner det halve kongerige.

Pernille.. Ja der gik et par klemmer til at få det strukket sjalet ud.
Jaa det skal blive en blomster rig sommer have.