mandag den 9. februar 2009

Rund og se til byen.

Jeg har været rundt og se til min fødeby, det er nu dejligt og trygt at gå en tur i byens gader og stræder. Da jeg var alene kunne det hele foregå i mit eget tempo, som er cirka 50% under meget lav... Men det passer mig godt at gå og kigge, alt imens der popper gamle minder frem i min hukommelse. På torvet var Erik af Pommeren byens grundlægger, ikke på sin plads. Men Gæsgiveren er der og der er der blevet sunget og danset mange gange, de har fået borde stå borde uden for. Det er nok efter den nye rygelov...

Kilometer stenen som viser vej til hovedstaden.

Danserinde brønden som har fået nyt fundament, var jeg også lige en tur rundt om....
Nu skal der slappes lidt af, inden turen går til Julebæk langs stranden, og tilbage igen, igennem skoven...
Jeg kan nok også lige nå et par pinde på havfruen , som synger på de sidste pinde..

1 kommentar:

Conny sagde ...

Smukke billeder fra din fødeby