lørdag den 29. november 2008

Over i Ommel

Over i Ommel, var der hyggeligste julemarkede jeg nogen sinde har været til. Det var så nærværende og personligt.

Der var specielt denne bod som bugnet af hjemmelavet lækkerier
Det var svært at få nok, og jeg måtte da også over til boden flere gange for at sikre mig at jeg nu havde set det hele.

Der var hjemmelavet småkager syltetøj og slik.
Klejner, kokosmakroner, og gode råd, efter gammel opskrift,fik jeg købt. Og et glas syltet kirsebær til risalamande
Den søde dame som havde gjort alle disse dejlige ting, sagde at sovsen bare lige skulle jævnes og varmes... det vil glæde Søren, jeg tror han bedst kan li`kirsbærsovs på den måde.
Hun anbefalet også sine hjemmelavet spejderhagl og chokolade karameller med lakrids... Så det kom med i posen...


Hjemmelavet Ærø æbleskiver med svedsker i ,skulle også smages og det var ikke for meget med seks styk, selvom det vakte opmærksomhed....


Efter mit bekendskab med grise pjokket, har jeg fået øje og kærlighed for strikket jule dyr. Så mit øje fanget straks Rudolf og hans venner. De er bare så skønne... Øjnene er lidt for dominerende så, de skal nok af....

Ingen kommentarer: