fredag den 21. november 2008

Leverpostej i lange baner.

Den hjemmelavede leverpostej er nu klar til julens frokoster... omkring 3 kg postej har Søren fremstillet, alt i mens han kogte guleærter på skank og medister, og 3 gange måtte han i Brugsen efter ting og sager.

Jeg syntes også jeg skulle bidrage med lidt til maven. Så jeg bagte æbleskiver. Her på øen putter man svedsker i æbleskiverne.. Men det kunne jeg ikke få til at fungere ,så det blev til Ærø æbleskiver uden svedsker.
Det er mange år siden, at jeg sidst har bagt æbleskiver, så det kneb lidt at finde håndelaget frem, til alt held var Dorte lige forbi, og hun gav en hånd med... Både med bagningen og prøve smagningen.
Det var en stor portion, så vores nabo Petra fik også, en tallerken æbleskiver bragt til døren...
Petra syntes de smagte godt, på trods af de manglende svedsker... Og hun er ægte Ærø bo.

Stolt var jeg...

Jeg må ikke glemme at fortælle, at postejen smagte dejligt, ligeså ærtesuppen.

Ingen kommentarer: