onsdag den 15. april 2009

Tanke mylder..

Nogle dage, kan jeg slet ikke komme i gang med noget...
Der er mange ting jeg skal have gjort og mange ting jeg gerne vil.. Det er helt almindelige gøremål, som andre måske slet ikke tænker over, de gør det bare...

Så er det nogle gange det begynder at myldre rundt med tanker i mit hoved, hvad skal jeg først og hvad skal jeg så.
Jeg kan slet ikke komme ud af disse tanke rækker, der fylder alt og myldre rundt, sammen med andre tanker.
I et tanke mylder om fortid og fremtid tordner det hele rundt som i en orkan....
Og jeg sidder nærmest lammet tilbage...

Nej.... noget måtte gøres, så jeg kunne finde ro..
Hvis jeg skriver ned hvad jeg skal kan jeg ikke finde ud af rækkefølgen og jeg er lige vidt.

Tombola metoden blev derfor opfundet..
Jeg skrev på små lapper papir ,hvert eneste lille gøremål.
Trak en lap og udførte opgaven..
Og det gik godt, alt blev gjort, i en meget ulogisk rækkefølge, men det lykkes og jeg er glad og tilfreds....

Posten kom med mine nye melamin krus, som sætter lidt kulør på køkkenet...

Nu skal jeg have en kop kaffe og en af mine påskemuffin.
Jeg syntes jeg har fortjent det..
I aften skal der strikkes det giver ro i knolden..

17 kommentarer:

Vibeke sagde ...

Kære Mette Lykke
Ih hvor jeg kender det, jeg kan også finde på at lave en liste, med det resultat, at intet bliver gjort.
Nu er det sådan, at jeg rent faktisk kan blive træt, bare ved at læse listen, og jeg bliver virkelig træt, jeg ved godt at det er gigten og medicineringen, men alligevel, er det irriterende, så jeg tror, at jeg vil prøve din metode, med de små sedler, det er jo ligegyldig i hvilken rækkefølge det bliver gjort, man kan vel få et grin over det ulogiske, og et grin, har nu aldrig skadet.
Knus
VIbeke

Bambi72 sagde ...

He he hvor var det en god metode... Måske man skulle prøve det en dag :-D

Sifka sagde ...

Hahaha, hvor er det en sjov ide. Den må jeg afprøve næste gang, jeg sidder og er vildt ubeslutsom. Arj, den var god:)

Mette Lykke sagde ...

Jeg syntes du skal prøve det..
Det fungeret godt, fordi jeg ikke sidder og stirre på en liste, og syntes det hele er helt uoverskueligt.. Jeg er jo også meget træt, men jeg syntes min nye medicin har bevirket at jeg er mere aktiv, tilgengæld kan jeg kun sove 4-5 timer, jeg vågner mellem kl.4 og 6..
Men det skal nok rette sig siger min medicinmand..
Knus herfra.

Conny sagde ...

Jeg føler tit, at jeg slet ikke få lavet det jeg gerne vil,så begynder jeg også at skrive sedler, så går det hele meget lettere.Jeg tro aldrig jeg ville blive færdig til jul, uden mine små sedler.

Pernille på 1. sagde ...

Det er en rigtig god ide du har fundet på der Mette Lykke. Jeg tror at vi alle samme nogle gange bliver ganske handlingslammede.
Min dør i gangen er malet med tavlelak og her skriver jeg op hvad der skal laves, så blive det streget hen ad vejen.
Sikke nogle dejlige krus :)
KNus og nyd din aften

Irene sagde ...

Det var en sjov idee', den må jeg afprøve..Det er nemlig sandt at når man kikker på sin lange liste over ting som skal gøres dør ens initativ...Så næste gang jeg skal lave 1000 ting, skriver jeg dem på seddler og putter dem op i en pose og trækker en' af gangen, lad se om det kan få mere fra hånden :-)
Knus Irene

Anette sagde ...

Det er altså nogle skønne krus du har bestilt. Dejligt farvestrålende. God idé med at skrive tingene på sedler og trække dem en efter en. God aften.

Mette Lykke sagde ...

Jeg har ventet på de krus næsten 4 uger...Nu skal jeg finde teskeer i melamin, gerne med blomster på..

Ja jeg fik trukket alle lodder i tombolaen i dag. Og der var gevinst på alle lod.. "Griner"

God aften til jer.

Hanne K's verden sagde ...

Kære Mette Lykke
Det var da en super alternativ måde, at du fik styr på tankemylderet og alligevel udrettet forskelligt. God idé!
Skønt med farver på hylderne. Sjovt, at vi ved denne sæson bare får lyst til farvespil.
Knus fra Hanne

Søren ekstrand sagde ...

Hej Skat.
Det er vel nok nogle fine kopper.
Nu kommer jeg snart hjem.
Fin idé med din tombola.
Knus fra Søren

Mette Lykke sagde ...

ja Hanne, for et par år siden var det dårlig smag, med kulørte plactik kopper.. Hvad det dog der lige sker ;-))

olines sagde ...

Hvor jeg bare kender de dage! Engang var de en stor del af min hverdag - og det endte med lægens ord; udbrændt!
Men også nu har jeg indimellem dage hvor jeg bare ikke kan komme igang og da er det en fin strategi du har præsenterer, den vil jeg prøve næste gang jeg har en sådan dag.
Jeg håber du har fået strikket noget i aften og på den måde sat gang i "de små grå":)
Rigtig god aften til dig.

johanne sagde ...

Hvor er det en god ide med sedlerne. Uden at gå i dybden her, så vil jeg prøve det samme. Det gælder jo om at finde et system, der virker under de betingelser man nu engang har. Jeg har tidligere skrevet lange lister...men de virker uoverskuelige, netop fordi de er alt for lange.
Dine krus er meget smukke, dem kan jeg godt lide.

Mette Lykke sagde ...

Det glæder mig meget, at andre måske kan få gavn og glæde af min tombola metode..
Og det er en stor gevinst at få udrette lidt vær dag.
Jeg har skrevet mange lange lister i mit liv, og været super effektiv til få sat flueben..
Sådan er det ikke mere..

Johanne, du har helt ret det gælder om at leve med de livsvilkår vi har...Og få det bedste ud af det...

Madame sagde ...

Åh søde du, det var gribende at læse. Det lyder geialt med sedlerne, og dine smukke farvede krus kan lyse op på en kedelig dag.
Varme klem :O)

Mette Lykke sagde ...

Ja de lyser dejligt op de krus..
Og dagen blev faktisk lang over gennemsnit :-)