lørdag den 18. april 2009

Heldige mig.

Søren havde denne herlige dæks stol med hjem til mig...
Den er meget dejlig at sidde i og jeg ved at jeg for stor glæden af den her i foråret, jeg kan nemlig lide at sidde i forårs solen, og få fregner på næsen..
To dage har det taget at skille ovnen ad og få den gjort rent helt og aldeles i bund... Nu står den og stråler som ny...
Aftensmaden skal tilberedes på have grill, røde bøffer med nye kartofler bagt i ovnen og en vandmelons salsa og Sørens skønne guacomole.....
Og når det bliver taget hul på vandmelon tror jeg vi skal have en vandmelons kirr, inden maden..

Jeg har disse rabarber som skal bruges til et eller andet... Men vi har ingen fløde i huset, en lille trifli havde ellers været god til min søde tand...
Gode råd modtages med kys hånd....

7 kommentarer:

MissMuffin sagde ...

Uhm... Lyder som rigtig lækker lørdagsmad:)
Bagt rabarberkompot med vaniljeis eller bar rørt sammen med vaniljesødet yoghurt er lækkert! Eller en smuldredejstærte med rabarber, sammen med creme fraiche, youghurt eller is..

Anette sagde ...

Nemlig - det er da dejlig week-end mad. Vi skal grille fyldt mørbrad. Det smager rigtig godt. Har desværre ingen forslag til brug af rabarberne

Madame sagde ...

Det lyder dejligt, at du har siddet i solen - det har jeg også gjort en times tid i eftermiddag. Velbekomme - jeres aftensmad er rigtig skøn sommermad :o)

Pernille på 1. sagde ...

Den må godt nok være ren nu den ovn :)
Hovr lyder det bare lækkert det i skal have til middag, nu er klokken syv og jeg ved ikke helt hvad jeg skal have endnu :)
God aften Mette Lykke

Lene sagde ...

Jeg har slet ikke været ude i solen i dag, stået og sunget, og så måte jeg have en lur bagefter;-)

Nu er Vibekes spanske kylling i ovnen, men jeres aftensmad lyder rigtig af forår, weekend og sol :-)

Anonym sagde ...

Rabarberne han du skære i stykker og gemme i fryseren, sådan en gammeldags rabarbergrød smager herligt, men der skal helst piskefløde på og måske lidt hakkede mandler. Det er en fin stol du der har fået, men har du tid til at bruge den !!!
Efter vejrudsigten skulle det blive fin solskin i Amsterdam i næste uge, så det bliver en dejlig ferie, hvor vi skal se og opleve en masse spændende ting. Vi skal nok lade lidt solskin blive i Danmark, så du kan få afprøvet den nye solstol.
Pas godt på jer selv,skriver igen når vi er hjemvendt.
Knus Far og Winnie

Mette Lykke sagde ...

Muffin..
Jeg gemmer dem lige til jeg har købt vanille is :-))

Anette.
Fyldt mørbrad lyder lækkert..

Madame.
Det er bare luksus at have en god stol :-)

Pernille.
Den er skinnende ren den ovn, jeg har lågen stående lidt åben, så jeg kan nyde synet, når jeg går forbi. :-))

Lene.
Jeg er helt misundelig på din sang dag.. :-)

Hey farum. god tur til Holland, håber i får en dejlig tur. Husk nu at købe nogle fine løg med hjem..